کشف راز موهای بلوند ساکنان جزایر سلیمان + تصاویر


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

فراوانی این ژن بین 5 تا 10 درصد ساکنان سراسر جزایر سلیمان است

بسیاری تصور می کردند که موی بلوند ساکنان جزیره ملانزی در نتیجه جریان یا مهاجرت ژن ایجاد شده است. جریان ژن جابه جایی ژنها از طریق مهاجرت انسانها صورت می گیرد.

ساکنان این جزایر معمولا توضیحات محتملی برای این موی بلوند ارائه می کنند، آنها عمدتا به قرارگیری در معرض تابش نور خورشید و رژیم غذایی غنی دریایی اشاره می کنند.

دکتر ایمیر کنی نویسنده این تحقیق اظهار داشت: ما ظرف یک هفته به نتایج اولیه دست یافتیم، نتایجی که به ندرت در علم رخ می دهد. از نظر مطالعات ژنتیکی، این تحلیلها درست انجام شده بود.

میلس و تیمپسون دهکده به دهکده می رفتند و به ساکنان هدف خود را توضیح داده و از آنها اجازه می خواستند اطلاعات جمع آوری کنند، آنها در این جزایر با زبانی که از آن به عنوان زبان انگلیسی دست و پا شکسته یاد می شود با ساکنان ارتباط برقرار می کردند چرا که این زبان به خوبی در این جزیره درک می شود.

کشف راز موهای بلوند ساکنان جزایر سلیمان + تصاویر

 ساکنان این جزیره پوست تیره و موهای بلوند روشن دارند که مدتها موجبات شگفتی دانشمندان را فراهم کرده بود

وقتی رئیس یک بخش با آنها موافقت می کرد، محققان با استفاده از یک بازتاب سنج رنگ مو و پوست افراد را بررسی می کردند ، قد و وزن آنها را اندازه گیری کرده و فشار خونشان را می گرفتند.

محققان همچنین برای بررسی DNA آب دهان آنها را نیز بررسی می کردند و در طول یک ماه یک هزار نمونه بدست آوردند و به زودی این تحلیلها آغاز شد، آنها 43 نفر بلوند و 42 نفر با موهای تیره را انجاب کردند و از یک مطالعات وسیع ژنومی استفاده کردند که تفاوتها در فراوانی متغیرهای ژنتیکی میان دو گروه مشخص شود. پس از بررسیهای بسیار محققان یک سیگنال قوی روی کروموزم 9 یافتند که 50 درصد واریانس رنگ موی ساکنان جزایر سلیمان را شامل می شد.

این گروه تحقیقاتی ژن TYRP1 را عامل این رنگ موی بلوند معرفی کردند و اظهار داشتند که این متغیر عامل رنگ موی بلوند ساکنان این جزیره است.

جزایر سلیمان کشوری با بیش از 990 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی است. این کشور از غرب با پاپوآ گینه نو، از جنوب غرب با وانوآتا و از جنوب غرب با استرالیا همسایه ‌است.

کشف راز موهای بلوند ساکنان جزایر سلیمان + تصاویر

جزایر سلیمان با بیش از 990 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است

جزایر سلیمان از چند صد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده‌است که از مهمترین آنها می‌توان به گوادال کانال، مالایتا، نیو جورجیا و سان کریستوبال اشاره کرد.

گفته شده است که جزایر سلیمان را نخستین بار یک دریانورد از کشور اسپانیا با نام آلوارو دی مندانا دی نیرا در سال 1568کشف کرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:21| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت